مرگ بر توهین به پیامبر{ص}

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی [خدا] برتر از ترس [از خدا [است . [امام صادق علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
داداش مهدی[360]
این وب لاگ جهت زنده نگه داشتن یاد شهیدمحمود اکبری راه اندازی شده (قسمتی از وصیت نامه)آن دنیا همین لحظه وتمام لحظات این دنیا رادرکتاب اعمالمان بخواسته الله خواهیم دید.

خبر مایه
پیوند دوستان
 
لحظه های آبی(سروده های فضل ا...قاسمی) جاوید باد ایران دیداردوست موعود هادی قیدار شهر جد پیامبراسلام فانوس عشق بلوچستان وب نوشته مهدی میانجی ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ نغمه ی عاشقی خرید و فروش ضایعات آهن امامزاده میر عبداله بزناباد آرشیوی متنوع از مسائل روزمره طراوت باران تنهایی......!!!!!! خاطرات دکتر بالتازار .: شهر عشق :. پیامنمای جامع ایران اسلامی سایت روستای چشام (Chesham.ir) نرگس 1 منتظر مفرد مذکر غایب مهاجر ابـــــــــــرار نور اهلبیت (ع) دانایان دل شکســــته عشقی به پاکیه عشق شیرین و آبتین welcome to my profile عشق Manna ♥Deltangi زندگی جیغ بنفش در ساعت 25 نت سرای الماس گروه اینترنتی جرقه داتکو من،منم.من مثل هیچکس نیستم غزلیات محسن نصیری(هامون) wanted ܓ✿ دنـیــــای مـــــــن قتیل العبرات آتیه سازان اهواز عشق یعنی ... رویابین دنیای خودرو کشکول نوری چایی_بیجار نمی دونم بخدا موندم کشاورزی نوین عرفان وادب سکوت پرسروصدا به رنگ ابی دل شکسته عدالت جویان نسل بیدار مرامنامه عشاق صل الله علی الباکین علی الحسین یاور 313 مهندسی متالورژِی ولایت _ وحدت _ بصیرت السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) تینا delshekasteh تبلیغات ردپای عشق سفیر نور جوان و درس vagte raftan علی مناجات با عشق از یک انسان طراحی نقشه های ساختمانی حرف های نگفته دلهای شکسته بارانی از غم تَرَنّم عفاف پرسپولیس دیدبان اینترنتی نور اهلبیت(ع)،ولایت معرکه همون قلقلک انتظار منتظَر کوچه های بنی هاشم سـدرة المنتهی نـــابترینـــــــــــــــــها حجاب بسوی ظهور من وتو ورزش به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند... سلامت ما خطـــــــ خطی * امام مبین * نه دی 88 پایوند داستان نویس دکتر علی حاجی ستوده قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی تبلیغات سرمایه گزاری برای آینده عاشق امام زمان (عج) سجود آموزشگاه زبان مهرآفرینان MEHR AFARINAN LANGUAGE SCHOOL طیفکان مشتاق شیدائی هدهد... مسأله شرعی همه خوبند یاحیدر کرار مددی حجاب چیست؟ یک شمع1

دوقدم مانده به خندیدن برگ... یک نفس مانده به ذوق گل سرخ...

چشم در چشم بهاری دیگر ...تحفه ایی یاد نکرم که کنم هدیه تان ...

یک سبد عاطفه دارم... همه ارزانیتان...با این همه غم در خانه دل

اندکی شادی باید"که همین نوروز است خانه تکانی دل.


  

خدایا هر آنکه صادقانه یادم می کند

                              هر لحظه عاشقانه یادش کن...


  

--------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------.

اینا خطهای دفترمه .واپسین روزای سال90.یه  جمله به یادگاربرام

بنویس


  

سال 1391 مبارک

لحظه تحویل سال1391ساعت هشت 44دقیقه

و27ثانیه صبح روزسه شنبه اول فروردین

برای همه انسانها سال خوب وسالهای بهتر را از خدا می خواهم

دوقدم مانده به خندیدن برگ... یک نفس مانده به ذوق گل سرخ...

چشم در چشم بهاری دیگر ...تحفه ایی یاد نکرم که کنم هدیه تان ...

یک سبد عاطفه دارم... همه ارزانیتان...با این همه غم در خانه دل

اندکی شادی باید"که همین نوروز است خانه تکانی دل.


  
  

دلم گرم خداوندیست که بادستان من گندم برای یاکریم خانه می ریزد!

چه بخشنده خدای عاشقی دارم که می خواند مرا با آن که می داند گنهکارم!

دلم گرم است  می دانم بدون لطف اوتنهای تنهایم!

برایت من خدا راآرزو دارم.


90/12/24::: 4:59 ع
نظر()
  

آرامش آنست بدانی در هرگام دست تو در دست خداست .

پس لحظه هایت آرام


  
دروغ و دروغگویی از نگاه قرآن

دروغ در حوزه رذایل اخلاقی و نابهنجاری اجتماعی به معنای سخن ناراست، خلاف حقیقت و یا واقعیت و گفتاری ناحق است.
راغب اصفهانی در کتاب مفردات الفاظ القرآن بر این باور است که اصل کذب و دروغ در گفتار است. تفاوتی در دروغ از این لحاظ نیست که در گذشته اتفاق افتاده باشد یا در آینده; چنان که تفاوتی از این جهت وجود ندارد که دروغ نسبت به وعده ای باشد که انجام نمی شود و یا امر دیگری باشد. (مفردات ص 478 ذیل واژه صدق)
البته برای دروغ اقسام و انواعی گفته اند و برای هر یک از آنها نام های خاصی گذاشته شده است. از جمله به افک و افترا و زور و حرص اشاره کرد.
نفاق و دروغ، دو روی یک سکه
شخصی که کاری ناپسند انجام می دهد و یا قانون شکنی می کند، زمانی که در موقعیت بازخواست قرار می گیرد با ابزار دروغ می کوشد تا زشتی کار خویش را بپوشاند و دیگری را فریب دهد. فریب و نیرنگ زدن از راه تغییر ماهیت عمل به گفتار موجب می شود تا شخص در جایگاهی قرار گیرد که عیب و عاری بر او نیست.
ماهیت دروغ فریب دیگری است. دروغگو در تعامل اجتماعی، برای بازسازی وجه شخصیتی و اعتباری خویش تلاش می کند و فریب و نیرنگ در گفتار از این جهت انجام می شود.
دروغگو، به نوعی، شخصی منافق است و اساسا ارتباط تنگاتنگی میان دروغ و دورویی است. دو رویی و دروغ بیانگر آن است که میان ظاهر و باطن فرد سازگاری و تناسب نیست و عدم تطابق به عنوان مولفه اصلی نفاق و کذب می باشد. دورویی و دروغگویی از این نظر یکسان هستند.
در دروغگویی شخص برای بازسازی و توجیه رفتارها و کردارهایش تلاش می کند و می کوشد تا شخصیت کاذبی را به جامعه نشان دهد که عامل وادارکننده شخص به دروغگویی می تواند ترس از قدرت دیگری و یا دست یابی به منفعت و یا مصلحتی باشد اما در نفاق عامل اصلی و هدفی که موجب می شود تا به نفاق گرایش یابد ترس از قدرت است که می تواند وی را از منفعتی محروم کند و یا فشاری بر او وارد سازد و او را وادار به امری کند که با باورها و اعتقادات وی سازگار نیست. از این رو می توان گفت نسبت میان دروغگویی و نفاق عموم و خصوص مطلق است.
عوامل دروغگویی
قرآن عوامل چندی را به عنوان عامل دروغگویی معرفی می کند. قرآن منشا دروغ را شیطان و ابلیس می داند و به انسان هشدار می دهد که شیطان به عنوان بنیانگذار دروغ و کسی که از این طریق کوشید تا به اهداف پست خود دست یابد، موجودی است که انسان را تشویق به دروغ می کند. قرآن در داستان آفرینش و خلافت انسان گزارشی کامل از واقعه به دست می دهد و در آن جا به اموری توجه می دهد که بسیار حیاتی و حساس است.
قرآن گزارش می کند که ابلیس برای دست یابی به اهداف خویش و خوار و گمراه کردن انسان به دروغ متوسل می شود و نخستین موجودی است که از آن برای دست یابی به اهداف شوم خود سود می برد. به نظر می رسد که ابلیس بی دروغگویی نمی توانست آدم را گمراه کند و لذا برای گمراه کردن وی از سوگند دروغ بهره برد.
قرآن به انسان هشدار می دهد که شیاطین و یاران ابلیس الهام کنندگان دروغ بر دروغگویان هستند (شعرا» آیه 221 و 222) و آنان هستند که به این نابهنجاری دامن می زنند. البته قرآن توضیح می دهد که شخصیت دروغگویان به آنان اجازه می دهد تا تصرف شوند. از این رو می فرماید شیاطین بر هر تهمت زننده و گناهکار الهام به دروغ می کنند.
چیرگی شیطان و ابلیس بر انسان موجب می شود تا به دروغ بلکه سوگندهای دروغ گرایش پیدا کند و برای دست یابی به منافع، با سو»استفاده از باورهای مردم به اموری چون خدا و پیامبر و امامان (ع) سوگند بخورد. (مجادله آیات 14 و 19)

حسادت، عامل دروغ

از دیگر عوامل، می توان به حسادت اشاره کرد. انسان به جهت حسادت نسبت به دیگری گرفتار اخلاق زشت دروغ می شود. نمونه و مصداقی که قرآن مطرح می سازد داستان برادران یوسف(ع) است که برای جلب اعتماد حضرت یعقوب و دست یابی به منفعتی، دروغ بر زبان راندند است. (یوسف آیه 9 و11)
بی گمان حسادت، عامل بسیاری از نابهنجاری ها، و رذایل اخلاقی است و از این لحاظ می بایست گفت که حسادت حتی عامل مهم در کفر ابلیس و رانده شدن حضرت آدم(ع) از بهشت است.
عامل دیگری که قرآن شناسایی ومعرفی می کند گناه پیشگی انسان است. در حقیقت دروغ گویی ریشه در گناه دارد از این رو در آیه 7 سوره جاثیه می فرماید: ویل لکل افاک اثیم; وای بر هر دروغگوی گناهکار. در این آیه اثیم به عنوان تعلیل و علت و عامل دروغ بیان شده است.
قرآن مکر زنانه را نیز به عنوان عامل دروغگویی مطرح می سازد. (یوسف آیه25 تا 28) با توجه به آنچه ذکر شد به نظر می رسد که عامل اصلی همان مساله توجیه رفتار و اعمال است.
شخص می کوشد تا با توجیه رفتار خویش و زشت نشان دادن رفتار دیگری خود را تبرئه نماید. از این رو مکر، هم می تواند زنانه باشد و هم غیرزنانه و هم دروغگویان از این شیوه برای دست یابی به اهداف خاصی بهره می برند.
با آن که دروغ در میان همه ملت ها و ادیان امری ناپسند و زشت شمرده می شود (غافر آیه 28) ولی همگان بدان تمسک می جویند و برخلاف باورها و اعتقادات خویش دروغگویی را گاه به صورت پیشه و گاه به صورت موردی انجام می دهند.
برخی از افراد بیش از دیگران به دروغ تمایل و گرایش دارند. این افراد کسانی هستند که از نظر شخصیتی، خود را با گناه آلوده کرده اند ولی از آن جایی که نمی توانند به آسانی و در همه جا رفتارهای نابهنجار و غیرقانونی خود را انجام دهند به دروغ گرایش می یابند تا در پناه دروغ، اعمال و رفتار خویش را توجیه و پسندیده جلوه دهند.

آثار دروغ و دروغگویی

برخی بر این باورند که عامل فزاینده نابهنجاری ها و گناهان در شخص و جامعه، دروغ و دروغگویی است. هر چند که هنجارشکنی و گناه، ریشه در علل و عوامل دیگری دارد ولی افزایش گرایش فرد به گناه را می بایست در دروغگویی انسان دانست.
اگر شخص به جهت کسب منافع و یا مصالح، قانون را زیر پا می گذارد و با عبور از قانون و هنجارهای پسندیده اجتماعی می کوشد تا به آن منافع دست یابد این عامل دروغ است که این مساله را سامان می دهد و با تغییر وجوه ناپسند و زشت آن، مساله را در ظاهر پسندیده و هنجاری می نمایاند. بنابراین باید گفت دروغ در جامعه مهم ترین عامل افزایش نابهنجاری ها و حریم شکنی ها و قانون شکنی هاست.

آثار دروغ و دروغگویی

هر نابهنجاری آثار و تبعاتی در فرد و جامعه و در دنیا و آخرت به جا می گذارد. از مهم ترین آثار دروغگویی در حوزه اجتماعی، سلب اعتماد عمومی است. افزایش دروغ در میان افراد جامعه، هرگونه قضاوت و داوری درستی را سلب می کند و اشخاص در تعامل با یک دیگر نمی توانند به گفتارهای یک دیگر در هیچ حوزه ای اعتماد کنند.
از آثار دیگری که قرآن برای دروغ بر می شمارد آثاری است که به حوزه شخصی باز می گردد. قرآن بیان می کند که نخستین کسی که از دروغ زیان می بیند خود دروغگوست. (غافر آیه 28) قرآن از مردم می خواهد که از دروغ پرهیز کنند; زیرا دروغگویی امری زیان آور برای انسان است (همان) افزون بر این موجب می شود تا در زمره ستمگران قرار گیرد (آل عمران آیه 94 و انعام آیه 21 و 93 و 144) و در دنیا از رستگاری محروم گردد (یونس آیه 69 و نحل آیه 116) و از هدایت الهی نصیب و بهره ای نبرد. (زمر آیه 3 و نیز غافر آیه 28) و در آخرت نیز روسیاه برانگیخته شود. (زمر آیه 60)

دروغ عامل بدعت ها

قرآن گفته های بی اساس و دروغ را عامل اصلی بدعت ها در دین برمی شمارد. (نحل آیه 116) و دروغگویی را عامل مهمی در افزایش بیمار دلی افراد بیان می کند. (بقره آیه 8 و 10) و این گونه است که از دریافت آیات الهی و حقایق باطنی محروم می شود. (جاثیه آیه 7 و 8) و در نهایت با پیشه گرفتن دروغگویی در دنیا به جرگه منافقان وارد می شود و به مصیبت نفاق گرفتار میآید. (توبه آیه 77).

دروغگو، انسان نامتعادل

به نظر می رسد که دروغ به عنوان نابهنجاری گفتاری، هم به صورت موردی و هم به صورت تداوم عامل مهمی در خروج انسان از تعادل شخصیتی است. انسان متعادل برای این که دچار بیماری نفاق و فقدان سلامت شخصیتی نشود می بایست از دروغ موردی نیز پرهیز کند.


90/12/18::: 11:26 ع
نظر()
  
  

به نام خدای علی آفرین     براین آفرینش هزارآفرین

امام علی(ع):

بدبخت کسی است که آخرت خودرا برای دنیایش بفروشدو بد بخت ترازآن کسی است که آخرتش

رابرای دنیای دیگران بفروشد.

درفصل خطرامیرراگم نکنیم/آن وسعت بی نظیررا گم نکنیم/

ای همسفران علی (ع)را گم نکنیم.


  

در کلاس درس  خدا"اونی که ناله  می کنه رد می شه "اونی که صبر می کنه قبول می شه "

اونی که شکر می کنه شاگرد ممتاز.


90/12/15::: 3:31 ع
نظر()
  

گفتم که خدامرا مرادی بفرست /طوفان زده ام راه نجاتی بفرست/

فرمود که بازمزمه<<یامهدی>>/نذرگل نرگس صلواتی بفرست/

اللهم عجل لولیک الفرج


  
   1   2      >